خواص سیاه دانه و عسل

مصرف سیاه دانه می تواند منجر به کاهش قند خون و فشار خون شود. در صورتی استفاده با عسل می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و حتی از بروز سرطان جلوگیری می کند.

خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و عسل سیاه دانه دارای خواص شگفتی می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش اساسی را ایفا می کند.

این ماده قادر است سلولهای بتا که در بیماری های لوزالمعده دیابتی در حال مردن هستند را تحریک کند. همچنین می تواند بدن افراد مسموم شده را توسط سلاح های شیمیایی بهبود بخشیده و MRSA را نابود سازد.

خواص سیاه دانه و عسل
حال به برخی از راه های درمانی آن اشاره می شود:

دیابت نوع ۲: برای دیابت نوع 2 مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

عفونت با هلیکوباکتر پیلوری: خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

فشار خون بالا: افراد مبتلا به فشار خون بالا  مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

آسم: آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد. بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

سرطان روده بزرگ: سرطان روده بزرگ رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

خواص سیاه دانه و عسل

ترک اعتیاد: سیاه دانه قادر بوده 35 فرد معتاد را که به طور طولانی مدت اسیر دام مواد مخدر بوده اند، نجات دهد.

MRSA: خواص ضد باکتری سیاه دانه مقابل فعالیت های استافیلوکوک اورئوس مقاومت می کند، باکتری که ایزوله شدن بدن در مقابل متی سیلین را از بین می برد.

20 خاصیت دارویی معجون سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری هست که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می شده است.این معجون خواص بسیار زیادی دارد که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

1- تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

4- ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5- برای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

6- مالیدن این ترکیب  به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش  و انگل های روده دارد.

8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

11-می تواند سنگ کلیه و مثانه را از بین ببرد.

12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران  هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا  متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم

خواص سیاه دانه و عسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول
enemad-logo