۲۰ نرم افزار ضروری که بلافاصله بعد از نصب ویندوز باید روی سیستم نصب کنید

هر نرم افزاری، خوبی‌ها، فواید و مضرات خاص خودش را دارد و برای انجام فعالیت‌های مختلف فراهم شده است. تا حالا هیچ نرم افزاری برای اجرای تمامی کارها تدوین نشده است. در اینجا ۲۰ نرم افزار برتر برای ویندوزهای ۱ .۸ ،۸ ،۱۰، ویندوز ۷ و XP را ارائه کرده‌ایم.

برخی از نرم افزارها مربوط به پاکسازی سیستم هستند تا فایل‌های ناخواسته‌ای که باعث کندی کامپیوتر شخصی شما شده را حذف کنند. برخی از این نرم افزارها هم مرورگرهای اینترنتی و آنتی ویروس هستند که از کامپیوتر شما در برابر تهدیدها و ویروس‌ها محافظت می‌کنند و برخی هم برای امور دفتری یا اجرای فایل‌های چند رسانه‌ای مناسب هستند.

۱-سی کلینر (Ccleaner بهترین ابزار پاکسازی و بهینه سازی)
دانلود این نرم افزار
سی کلینر بهترین و ساده‌ترین نرم افزار پاکسازی فایل‌های بی مصرف است و عملکرد وبندوز شما را بهینه سازی می‌کند.

با استفاده از سی کلینر به راحتی می‌توانید سرعت ویندوز کامپیوتر را با پاکسازی و حذف فایل‌های موقت، کوکی‌ها، جونک ها و سایر فایل‌های غیرعادی افزایش دهید.

اولین نرم افزاری که باید برای پاکسازی کامپیوتر شخصی خودتان نصب کنید، سی کلینر است اگر امروز که کامپیوترتان خوب کار می‌کند، آن را پاکسازی نکنید، فردا کارش کند خواهد شد و بدون پاکسازی نمی‌توانید از سایر نرم افزارها استفاده کنید.

پس سی کلینر امکان پاکسازی فایل‌های رجیستری را می‌دهد تا سرعت کامپیوتر شما تقویت شود. سی کلینر بهترین نرم افزار پاکسازی برای ویندوزهای کامپیوتر شخصی است.

۲- مدیاپلیر VCL (بهترین مولتی مدیاپلیر)
دانلود این نرم افزار
مدیاپلیر VCL محبوب‌ترین مدیاپلیر برای بازی کردن و تماشای فیلم‌ها، ویدئوها، گوش دادن به موسیقی و غیره است. چون مدیا پلیر ویندوز تمامی فرمت‌ها مثل فایل‌های MKV و FLV را پوشش نمی‌دهد از VCL استفاده می‌کنیم ولی با استفاده از VCL می‌توانید هر فایلی از جمله ۴mp، MKV، FLV، ۳gp و غیره را اجرا کنید.

با این نرم افزار می‌توانید فیلم با زیرنویس نگاه کنید وویژگیهای بسیاری دارد. پس VLC مدیاپلیر فوق العاده ای برای ویندوزهای کامپیوتر است.

۳- مرورگر کروم (برای گشت و گذار در اینترنت)
دانلود این نرم افزار
مرورگر گوگل کروم برای گشت و گذار در اینترنت فوق العاده است. مرورگر کروم یکی از سریعترین مرورگرها برای ویندوزهای شخصی است اگر هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید وقتش رسیده تا از گوگل کروم استفاده کنید. کروم، فروشگاه خاص خودش را دارد که می‌توانید نرم افزارها و افزونه‌های زیادی را برای کروم دانلود کنید.

از افزونه‌ها در مرورگر کروم استفاده کنید تا کارهای زیادی را با یک کلیک و بدون بستن مرورگر انجام دهید.

حتما بخوانید: ۱۶ تا از کاربردی ترین ترفند های رجیستری ویندوز ۷-۱۰ که باید بدانید

۴- فلاکس f.lux (نرم افزار تنظیم رنگ و نور کامپیوتر)
دانلود این نرم افزار
کار با کامپیوتر و لپ تاپ خیلی سریع می تواند به چشمان شما آسیب برساند. نرم افزار فلاکس با توجه به هر زمان از روز، رنگ و دمای نور صفحه نمایش را تنظیم می کندتا چشم شما آسیب نبیند. هر چه به سمت شب بروید رنگ صفحه گرم تر شده و نور آبی کمتر خواهد شد. این نرم افزار جالب را حتما دانلود و نصب کنید.

۵- وین ریر (Winrar ابزار شماره یک آرشیوی)
دانلود این نرم افزار
وین ریر، نرم افزاری برای کامپیوترهای شخصی است که برای فشرده کردن فایل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. اگر فهرستی از فایل‌های مرتبط با یک موضوع دارید، می‌توانید آنها را در یک فایل واحد فشرده کنید و حجم آنرا کاهش داده تا هر جا که می‌توانید با خودتان ببرید اغلب فایل‌هایی که از اینترنت دانلود می‌کنید درون فایل فشرده قرار دارد. پس می‌توانید وین ریر را از حالت فشرده خارج کنید.

۶- ادوب ریدر (Adobe Reader پی دی اف ریدر)
دانلود این نرم افزار
ادوب ریدر بهترین نرم افزار برای دیدن و خواندن تمامی فایل‌های PDF (فرمت سند قابل انتقال) است. به طور کلی کتاب‌های الکترونیک و دستورالعمل‌ها دارای فرمت pdf هستند. پس باید ادوب ریدر را روی ویندوزها نصب کنید تا هر فایل پی دی افی را باز کند.

۷- اینترنت دانلود منیجر (Internet Download Manager دانلود فایل‌ها با سرعت بالا)
دانلود این نرم افزار
نرم افزار IDM قدرتمندترین نرم افزار دانلود کننده برای ویندوزها است. با IDM می‌توانید هر فایلی را از وب با سریع فوق العاده دانلود کنید. هیچ نرم افزاری نمی‌تواند سرعتIDM را در اختیارتان قرار دهد.

نرم افزارIDM دارای ویژگیهای بسیار زیادی مثل دانلود کردن تحت حمایت اختصاری است پس IDM را نصبت کرده و از سرعت کامل آن لذت ببرید.

۸- پیکاسا (Picasa نمایشگر و ویرایشگر عکس)
دانلود این نرم افزار
پیکاسا می‌تواند کار نمایش و ویرایش تصاویر را انجام دهد. پیکاسا نرم افزار فوق العاده دیگری از شرکت گوگل است.

با پیکاسا می‌توانید هر تصویری را با ظاهری خوب ببینید و تصاویر را ویرایش کنید.

۹- ویرچوال باکس (VirtualBox محیط مجازی کامپیوتر شخصی)
دانلود این نرم افزار
ویرچوال باکس مثل یک ماشین مجازی عمل می‌کند و امکان نصب ویندوز دیگر در کنار ویندوزهای موجود را فراهم می‌کنند. با ویرچوال باکس می‌توانید ۲ یا چند سیستم عامل را یکجا اجرا کنند.

در اصل این نرم افزار مثل آزمایشگر نفوذ یا تحلیلگر امنیتی عمل کرده و بدون فرمت کردن سیستم عامل فعلی امکان استفاده از Back Track، لینوکس یا سایر سیستم‌های عامل ویندوز را فراهم می‌کنند.

۱۰- یوتورنت (uTorrent برای دانلود تورنت ها)
دانلود این نرم افزار
یوتورنت در میان عاشقان تورنت، بسیار محبوب است. با یوتورنت به راحتی می‌توانید فایل تورنت محبوبتان را روی ویندوزهای کامپیوتر شخصی دانلود کنید.

۱۱- تیم ویور (Teamviewer برای مشاهده‌ دسکتاپ از راه دور)
دانلود این نرم افزار
بهترین روش برای مشاهده‌ی آنلاین کامپیوتر دوستانتان از طریق کامپیوتر خودتان همین نرم افزار است. فقط تیم ویور را روی کامپیوترتان نصب کنید. تیم ویور نرم افزاری فوق العاده برای کاربران ویندوز جهت مشاهده دسکتاپ دیگر از راه دور است.

۱۲- ام اس آفیس (MS Office ساخت و ویرایش داکیومنت ها)
دانلود این نرم افزار
مایکروسافت آفیس بسته نرم افزاری است که در هر دفتری پیدا می‌شود. برای مشاهده یا ویرایش فایل های ورد، ساخت پاورپوینت، کار با کسل و … این نرم افزار کاملا ضروری ست. این نرم افزار آفیس برای ساخت و ویرایش داکیومنت ها تعبیه شده است. به راحتی می‌توانید اسناد حرفه‌ای و اسلاید برای دفترکار یا دانشکده تهیه کنید.

۱۳- شیر ایت (SHAREit انتقال دهنده بی سیم فایل بین موبایل و کامپیوتر شخصی)
دانلود این نرم افزار
شیرایت نرم افزاری برای انتقال فایل‌ها از ویندوزهای کامپیوتر شخصی به موبایل یا برعکس است. شیرایت امکان انتقال محتوا از جمله فایل‌ها، عکس، ویدئو و داکیومنت ها را با سرعتی بالا فراهم می‌کند. می‌توانید فایل‌ها را به طور بی سیم تبادل کنید.

حتما بخوانید: ۷ مشکل رایج در ویندوز ۱۰ به همراه راه حل ساده ی رفع آنها

۱۴- اورنوت (Evernote)
دانلود این نرم افزار
اورنوت یکی از بهترین نرم افزارهای ویندوز برای ذخیره سازی یادداشت‌ها است.

با اورنوت می‌توانید ایده‌ها و افکارتان را روی کامپیوتر شخصی ذخیره کنید و در صورت نیاز می‌توانید ایده‌های موجود روی موبایل یا هر دستگاه دیگری را از روی وب سایت اورنوت با نصب این نرم افزار مشاهده کنید.

۱۵- نوت پد+ + (Notepad++ بهترین ویرایشگر متن)
دانلود این نرم افزار
نوت پد ++ قدرتمندترین ویرایشگر متن برای سیستم عامل ویندوز است.

می‌توانید از نوت پد ویندوز هم استفاده کنید ولی قابلیت‌های کمی دارد. فقط باید نوت پد ++ را نصب کنید تا از قابلیت‌های بیشتری مثل پشتیبانی از HTML بهره مند شوید.

۱۶- بلو استکز (Blue Stacks)
دانلود این نرم افزار
بلو استکز یکی از شبیه سازهای برتر اندروید برای ویندوزهای کامپیوتر شخصی است. می‌توانید هر کدام از اپلیکیشن های اندروید را روی ویندزوهای ۷ و ۱/۸ یا ۱۰ و غیره باز کنید.

گاهی اوقات برخی از شرکت‌ها مثل فری شارژ، پایتم، ایبی و غیره برخی از این شبیه سازها را برای کاربران اپلیکیشن هایشان فراهم می‌کنند.

پس با استفاده از بلو استکز می‌توانید بدون گوشی اندروید هم از این اپلیکیشن ها استفاده کنید.

۱۷- روو آن اینستالر: بهترین نرم افزار حذف کننده (Revo Uninstaller)
دانلود این نرم افزار
روو آن اینستالر بهترین نرم افزار حذف سایر نرم افزارها برای ویندوزهای ۱۰، ۱/۸ و ۷ است.

چرا روو بهترین نرم افزار ویندوز برای حذف است؟ چون امکان حذف کامل هر نرم افزای را از کامپیوتر فراهم می‌کند.

روو تمامی برنامه‌ها و مؤلفه‌های نصب شده روی ویندوزها را فهرست می‌کند و امکان حذف هرگونه برنامه نصب شده‌ای را می‌دهد و امکان پاک کردن فایل‌های غیرضروری را فراهم می‌کند که به طور خودکار حذف نمی‌شوند.

روو امکان حذف هر چیز مرتبط با نرم افزار را از روی کامپیوتر شخصی شما فراهم می‌کند.

ویژگیهای روو آن اینستالر پیشرفته:

به راحتی امکان حذف برنامه‌ها را فراهم می‌کند.
می‌توانید برنامه‌های سرسخت را با آن حذف کنید.
امکان حذف داده‌های پس مانده بعد از حذف متداول را فراهم می‌کند.
مانع از خطاهای نصب می‌شود.
به شما تغییرات کامپیوتر در حین نصب برنامه‌ها را نشان می‌دهد.
بهترین نتایج و تجربه‌ حذف نرم افزار را در اختیارتان قرار می‌دهد.
نسخه قابل حمل آن برای کامپیوترهای نامحدود در دسترس است.
۱۸- نرو Nero (برای رایت CD، ایمیج گرفتن و …)
دانلود این نرم افزار
حتما پیش آمده که بخواهید یک نرم افزار را روی سیستم خود ایمیج بگیرید (یعنی روی سیستم ذخیره کنید بدون اینکه بخواهید دی وی دی را کپی کنید) یا قفل یک سی دی یا دی وی دی را بشکنید. یا رایت موسیقی روی سی دی برای گوش دادن داخل ماشین و … از این جهات یک نرم افزار بسیار کاربردی است. روش کارش نیز در اینجا توضیح داده شده است.

۱۹- ادوب فتوشاپ (Adobe PhotoShop)
دانلود این نرم افزار
فوتوشاپ قدرتمندترین و بهترین نرم افزار ویرایش تصویر برای سیستم عامل ویندوز در کامپیوتر یا لب تاپ است.این نرم افزار فوق العاده ساخته‌ شرکت ادوب است و تمامی نیازهای ویرایش شما را تأ مین می‌کند.

۲۰- یک آنتی ویروس رایگان
دانلود این نرم افزار
در حال حاضر تنها آنتی ویروسی که واقعا رایگان است آنتی ویروس آویرا و آواست هستند. این آنتی ویروس ها امنیت سیستم شما را بالا می برند و احتمال اینکه مجددا خیلی زود مجبور به نصب مجدد ویندوز شوید را کاهش می دهند.

حتما بخوانید: ۵ تا از بهترین و جدیدترین نرم افزارهای تعمیر ویندوز ۷ تا ۱۰ +لینک دانلود

کلام آخر
هیچ نرم افزار همه کاره‌ای وجود ندارد. برای کارهای مختلف باید نرم افزارهای متفاوتی را روی کامپیوتر یا لب تاپتان نصب کنید. پس، این فهرست شامل بهترین نرم افزار برای کاربران ویندوز کامپیوتر شخصی و لب تاپ است. نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

۲۰ نرم افزار ضروری که بلافاصله بعد از نصب ویندوز باید روی سیستم نصب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول
enemad-logo