خواص آویشن

خواص آویشن

خواص آویشن

آشنایی با آویشن

آویشن یکی گیاه معطر است که به عنوان ادویه و داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرید. خواص این گیاه بسیار زیاد می باشد و به نوعی برای درمان انواع بیماری ها تا سلامت زیبایی و پوست و مو استفاده قرار می گیرد.

آویشن برای عفونت های تمام قسمت های بدن مفید است. یکی از گیاهان پرخاصیت می باشد که از زمان قدیم مصرف می شده و شیوه های مختلف آن برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. اگر می خواهید در مورد خواص آویشن بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

آویشن گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص آویشن در ادامه با کامپیوتر ایران همراه باشید.

خواص آویشن

سلامت و تقویت استخوان ها

آویشن دارای منبع زیاد ویتامین K می باشد که سرشار از آهن ، کلیسم و منگنز است. مواد موجود در آویشن در سلامت و رشد تراکم استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی بسیار موثر است.

مبارزه با سرطان پستان

طبق مطالعاتی که انجام گرفته است ترکیبات موجود در عصاره آویشن از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. مصرف آویشن منجر به مرگ سلول های سرطانی پستان می شود.

درمان گرفتگی عضلات

یکی از مزایای مهم آویشن اثر بخشی آن در درمان گرفتگی و عضلات قائدگی می باشد. همچنین در رفع اسپاسم موثر است.

درمان آکنه و جوش صورت

آویشن دارای خواص ضدباکتری فوق العاده می باشد که برای مبارزه با باکتری هایی که سبب ایجاد آکنه می شود مفید می باشد. آویشن اغلب یک ماده در کرم های آکنه می باشد.

درمان پای ورزشکاران

خواص ضد قارچی موجود در گیاه آویشن برای درمان کردن پای ورزشکاران بسیار مفید است.

ضد التهاب

خواص ضد التهابی موجود در آویشن از التهاب مزمن بدن جلوگیری کرده و می توانید مشکلات آکنه را حل کند.

درمان شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. با توجه به اینکه آویشن دارای خواص ضدباکتریایی می باشد می توانید پوست سر خود را به کمک آن تمیز کنید و همچنین شوره سر را درمان کنید. این گیاه در عنصر شامپوها و نرم کننده ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان ریزش مو

شما می توانید با استفاده از روغن آویشن به تنهایی موهای خود را ضخیم کنید. همچنین این روغن باعث درخشان شدن مو می شود.

درمان زخم معده

چای آویشن برای تقویت هضم خوب و کاهش نفخ مفید است. زخم معده را می توانید به کمک آویشن درمان کنید.

رشد موهای سر

مواد موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد بدن کمک می کند. گردش خون کف سر را زیاد کرده و همچنین مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر خود مالیده تا رشد موهای خود را قوی تر کنید.

سلامت پوست صورت

آویشن می توانید با از بین بردن باکتری هایی که بر روی پوست وجود دارد باعث از بین رفتن مشکلات پوستی شود. همچنین این گیاه در حفظ سلامت پوست موثر است. روغن آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد.

تقویت موهای سر

سال های زیادی است که آویشن به خاطر مزایایش برای مو شناخته شده است. روغن اسانس آویشن باعث رشد مو شده و با مشکلات موجود در مو مبارزه می کند.

کنترل فشار خون

آویشن به دلیل غنی بودن از پتاسیم در کنترل فشار خون ضربان قلب موثر است.

تقویت بینایی چشم

آویشن غنی از ویتامین آ بوده که این ویتامین برای از بین بردن بیماری های مربوط به چشم مفید است. همچنین در تقویت بینایی نیز نقش دارد.

مبارزه با باکتری ها

خواص ضد باکتریایی آویشن مزایای زیادی برای مبارزه با انواع قارچ ها و باکتری ها دارد. آویشن قادر است باکتری های درون و بیرون بدن را از بین ببرد.

درمان کم خونی

آویشن دارای منبع زیادی از آهن می باشد. آهن برای گلبول های قرمز و تولید انرژی بدن استفاده می شود. کمبود آهن بدن سبب کم خونی و خستگی و افزایش عفونت می شود. آویشن را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا کم خونی و سایر اختلالات خون خود را درمان کنید.

سلامت قلب

گیاه آویشن به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود از التهاب های مزمن جلوگیری کرده و باعث کاهش فشار خون شده و رگ و شریان ها و قلب را تقویت می کند. آویشن باعث می شود تا قلب کارآمدتر فعالیت کند.

سلامت دهان و دندان

خواص ضد باکتری موجود در آویشن راه حل عالی برای درمان بوی بد دهان می باشد. زیرا باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.

درمان اختلالات تنفسی

آنتی بیوتیک ها در درمان مشکلات تنفسی مانند سرفه و برونشیت و همچنین گلودرد موثر است. شما می توانید چای آویشن درست کنید و آن را با عسل ترکیب کرده و برای درمان میل کنید. مصرف منظم چای آویشن برای سلامتی بسیار مفید است.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

گیاه آویشن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد باعث جلوگیری از عفونت ها و بیماری های مختلف می شود. روغن موجود در آویشن در مغز به حفظ سلامت سلول های بدن و کاهش روند پیری کمک می کند.

عملکرد بهتر دستگاه گوارش

آویشن موجب حرارت بدن شده و باعث هضم بهتر می شود. دم کرده آویشن برای درمان اسهال و پیچش روده بسیار مفید است.

خواص دیورتیک

آویشن با زیاد کردن میزان ادرار بدن باعث از بین بردن نمک های اضافی و سایر سموم می شود. برای افرادی که نارسایی کلیه دارند بسیار مفید است.

کاهش خستگی

چای آویشن به همراه عسل می تواند باعث خواب آرام می شود. روغن آویشن دارای اثرات آرام بخش عالی می باشد و باعث بهبود خلق و خوی می شود.

درمان عفونت لثه

آویشن گیاه ضدعفونی کننده محسوب می شود. برای درمان عفونت لثه می توان از گیاه آویشن استفاده کرد.

درمان سرفه و گلو درد

آویشن را می توان برای درمان سرفه و گلودرد به کار گرفت. در طب سنتی برای درمان انواع اسپاسم ها و رفع تنگی نفس و سرفه و سوء هاضمه از این گیاه استفاده می کنند.

عفونت گوش

شما می توانید از آویشن برای درمان عفونت گوش میانی و نفخ و تهوع استفاده کنید.

 

مضرات آویشن

 

ایجاد حساسیت

بعضی افراد به گیاهانی که از خانواهد نعنائیان هستند آلرژی دارند و مصرف این گیاهان باعث حساسیت هایی در فرد مصرف کننده می شود. اگر به گیاهانی مانند کرفس ، رزماری و پونه حساسیت دارید ممکن است به آویشن هم حساسیت داشته باشید.

منع مصرف زنان باردار

بهتر است خانم های باردار قبل از مصرف آویشن حتما با پزشک خود مشورت کنند زیرا آویشن به عنوان تحریک کننده قاعدگی شناخته می شود و به همین دلیل ممکن است در مواردی باعث سقط جنین شود. از این رو حتما قبل از مصرف آویشن با متخصص تغذیه مشورت کنید.

خواص آویشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول
enemad-logo